Wednesday, May 25, 2011

Belajar Membaca al Quran bertajwid secara online


بسم الله الرحمن الرحيم

Segala puji hanya bagi Allah SWT yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.Tuhan sekalian 'alam.Moga kita semua senantiasa dibawah lembayung Rahmat dan Kasih SayangNYA.InsyaALLAH,kheir.
saya hanyalah al faQir dihadapan ALLAH SWT.walaupun bergelar hamba tapi belum tentu kita sudah melaksanakan makna dari segi istilah hamba itu sendiri.Dalam tidak sedar sebenarnya selama ini kita hanya lah menunaikan maksud dari segi lughawi bukan pada makna istilahinya.Moga ALLAH mengampunkan dosa-dosa yg telah kita perbuat kepadaNya.Dan marilah kita bersama-sama berusaha mencari Redha ilahi dalam memperbaiki diri ke arah yang lebih baik dan moga kita semua menjadi yang terbaik di mata ALLAH.insyaALLH,.amien,ya Rabbal 'alamin.

Memandangkan saya baru selesai fatrah exam bagi tahun 2011 ni,alhamdulillah sekarang saya mempunyai kelapangan untuk saya berkongsi ilmu yang tidak sebanyak mana ini dengan antunna sekalian.Bukan atas dasar saya sudah berasa ilmu sudah cukup di dada tetepi atas dasar ingin mencurah dan berkongsi ilmu ALLAH yang di beriNya sedikit ni.Sementara menunggu kelas pengajian yang seterus nanti,insyaALLAH saya akan membuka ruang dan meluangkan masa untuk mengajar membaca al Quran secara bertartil dan bertajwid secara online seperti tahun yang lepas.Dan saya nak maklumkan juga,ianya hanya terbuka untuk perempuan sahaja.Saya menghulurkan ribuan maaf seperti yang berlaku tahun-tahun lepas kerana tidak memenuhi permintaan untuk membuka juga pengajian ini untuk lelaki.harap paham.terima kasih =)



(Gambar di atas di ambil ketika mana kebakaran sebuah van tetapi di dapati Quran di dalam van tersebut masih elok selepas habis api-api yg membakar)


Hazrat Abu Said r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w bersabda, “ Allah swt berfirman, “Jikalau sesiapa mendapati tidak ada masa untuk mengingatiKu dan berdoa kepadaKu kerana sibuk dengan al-Quran maka Aku mengurniakan kepadanya perkara yang terbaik yang Aku kurniakan kepada orang yang berdoa kepadaKu”. Ketinggian perkataan Allah swt ke atas segala perkataan adalah seumpama ketinggian Allah swt ke atas segala makhluk ciptaanNya.”
(Riwayat Tirmizi, Darimi dan Baihaqi)

Juga saya mengalu-alukan sahabat-sahabat saya yang berada di sekitar Irbid yang berkemahuannya.insyaALLAH,saya cuba bantu antunna semampu yang boleh.Sila maklumkan pada saya jika mahu bertalaqqi berdepan.Contact je saya.Saya selalu ada di rumah,jika lebih rasa mudah datanglah ke rumah saya terus atau kita boleh bersama-sama buat di Masjid Jamiah Yarmouk.
=)

Bagi yang berminat boleh lah add di skype saya,zwani_islam location di Irbid,Jordan.Untuk waktu saya tidak tetapkan sebab waktu kita berlainan(Malaysia dan Jordan) dan mungkin hal kita juga berlainan.insyaALLAH,saya ada.=)

Juga saya lampirkan di sini sebagai bahan bacaan antum cara bacaan surah Al Fatihah dengan tepat serta penjelasan tentang kesalahan umum.insyaALLAH.klik di sini

No comments: